Social Icons

Wednesday, May 17, 2017

Family Trip

MALAYSIAN BORDER - PADANG BESAR

Seperti kebiasaan selepas keluar dari Pulau Langkawi group akan di bawa singgah ke Padang Besar utk membeli belah barangan buatan dari Negara Thailand.


MANGROVE ACTIVITY 

Sebahagian dari pakej lawatan ke Pulau Langkawi - Melawat ke hutan bakau dengan menaiki bot ke aktiviti memberi helang makan, melawat sangkar ikan dan memasuki gua kelawar.Mangrove Safari...harga utk 1 bot RM250 - 10 penumpang.Masa yg di ambil utk pakej ni anggaran 1 jam 30 minit.


MINI ZOO AT CABLE CAR STATION

Mini Zoo yang terdapat di kawasan Cable Car.Memberi makan rusa yang jinak sebelum atau selepas menaiki cable car.Masuk adalah percuma untuk pengunjung2.Mini zoo ni rasa2 skrg dah tak ada lagi..gambar ni di ambil tahun 2010.


TRANSPORTATION/TRANSFER

Bersiap untuk ke Padang Besar selepas keluar dari Pulau Langkawi. Akan membeli belah lagi di Free duty shop di sempadan Thailand.Jarak dari Kuala Perlis anggaran 40 km lebih kurang 45 minit utk sampai. Nak iklan sikit...kami juga menyediakan penyewaan Van 10 tempat duduk dari Kuala Lumpur ke Jeti Kuala Perlis dengan kadar RM1500.00 utk 2 hala..Di Langkawi juga kami menyediakan perkhidmatan penyewaan Van...Kia Pregio..Toyota Hiace..Nissan Urvan 3.0. Harga berbeza utk hari biasa...hujong minggu ...cuti sekolah & Public Holiday.


LANGKAWI CABLE CAR - TOWER 2

Bergambar di Menara Tinjau pada paras yang tertinggi di puncak Gunung Mat Cincang di aras 713 meter aras laut.Nampak seronok bila dah sampai di Menara Tinjau tapi bila nk sampai ke puncak mcm2 rasa....Kalau cable car ada 2 menara tiang shj tapi di Langkawi Cable hanya 2 menara tiang shj utk sampai ke puncak.Pengalaman pertama yg menyeronokan.Tiket Dewasa RM15.00/Kanak2 RM10.00 shj..boleh di beli di kaunter tiket di Station cable car.Operasi gendola tertakluk kepada keadaan cuaca...


MASHURI TOMB 

Telaga Mashuri di Kota Mashuri. Air yg tak pernah kering walaupun musim kemarau.


HIG - FREE DUTY SHOPPING MALL

Hj Ismail Group kedai yang tidak mungkin di lupakan apabila melawat atau berkunjung ke Pulau Langkawi.Pelbagai barangan seperti coklat,rokok,pinggan mangkuk dan lain2 barang yang bebas cukai.Pada masa skrg dah ada kompleks HIG terletak di Pekan Kuah.


CABLE CAR TOWER VIEW

Teropong tinjau di menara puncak Gunung Mat Cincang.Kalau nk teropong coklat murah2 boleh kot....hehehe..lawak sikit.


EAGLE SQUARE - JETTY POINT

Helang yang paling besar di Langkawi - Dataran Helang. Terletak di Jetty Point bersebelahan Jeti Kuah.
(Eagle Square at Kuah)


HABOUR VIEW

Kenangan di Habour Park di mana Kapal Layar Jalur Gemilang di abadikan
(Memory at Habour Park) Kat sini tempat berlabuhnya kapal2 layar & kapal2 peribadi yg mewah. Kawasan ni di kendalikan oleh Dato' Azhar Mansur yg telah mencipta rekod mengelilingi dunia menggunakan Jalur Gemilang.


MANGROVE - FISH FARM

Pengalaman bermain dengan ikan di Sangkar ikan semasa aktiviti melawat hutan bakau. Ikan sumpit adalah sejenis ikan yg menghiburkkan bila di beri makanan.Cuba kita tengok muka pengunjung bila kasi makan ikan sumpit...takut? menangis? panik? 
(Mangrove activity at Fish farm)

PAKEJ 3 HARI 2 MALAM
PAKEJ TERMASUK:-
- Pengangkutan Van 8 org ke Kuala Perlis & Pdg Besar
- Perkhidmatan Feri K.Perlis/Kuah/K.Perlis
- 2 Malam Penginapan Perkongsian 4 org sebilik
- Pengangkutan Van di Pulau Langkawi utk 2 hari
- Lawatan ke Hutan Bakau - Mangrove Aktiviti

HARGA BERSIH SEORANG DEWASA RM350.00
Pilihan: Sarapan Pagi RM7.00,Makan Tengahari RM25.00 & Malam RM30.00


1 comment:

  1. Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks

    ReplyDelete

 
Blogger Templates